Vi använder kakor (cookies) för att förbättra användarupplevelsen på webbplatsen, för att samla besöksstatistik och för marknadsföring.

Läs mer om hur vi använder kakor

Vaccinationsbevis införs i december

Från och med den 1 december behöver alla besökare över 18 år kunna visa upp ett giltigt vaccinationsbevis samt ID. Läs mer

Vanliga frågor

Från och med den 1 december behöver alla besökare över 18 år kunna visa upp ett giltigt vaccinationsbevis vid allmänna sammankomster och offentliga tillställningar inomhus med fler än 100 deltagare.

I enlighet med rekommendationerna uppmanar vi besökare att fortsatt stanna hemma vid symptom.

Vanliga frågor om restriktioner

Ditt besök
Ditt köp
Presentkort
Föreställningar

Ditt besök

Arbetar Dramaten med tillgänglighet t.ex. rullstolsanpassade hissar och hörhjälpmedel?

Ja, självklart. Läs mer om tillgänglighet här.

När är restaurangerna öppna?

För information om restaurangernas utbud och öppettider, se Mat & dryck.

 

Ditt köp

Läs mer om ditt köp.

Kan jag om- eller avboka min biljett?

Vi erbjuder flexibla köpvillkor, du kan omboka din biljett till annat datum eller mot tillgodo med 24 timmars framförhållning. Detta gör du själv via Mina sidor. Vi gör inga återbetalningar. Frågor? Kontakta oss på [email protected].

Om förfrågan gäller vaccinationsbevis, läs mer här

Går det att boka biljetter på dramaten.se?

Bokningsfunktionen togs bort våren 2018. Som kund betalar du nu dina biljetter direkt.

Om jag haft biljett till en inställd föreställning som kommer tillbaka, får jag möjligheten till förköp? 

Vår ambition är att erbjuda möjligheten till förköp - håll utkik i din mejlinkorg. 

Blir jag automatiskt återbetalad vid inställd föreställning?

Ja, vi återbetalar dina biljetter och du får ett mejl med mer information. Ibland har vi möjlighet att först erbjuda ombokning, också då via ett mejl till den mejladress du använde vid köpet.

Alla med biljett till en inställd föreställning kontaktas via mejl och återbetalas* automatiskt (glöm inte att betala eventuell faktura från Qliro).

*Om vi saknar uppgifter för att kunna genomföra en återbetalning kontaktar vi dig på den mejladress som du använde när du köpte din biljett. På grund av högt tryck på kundservice kan din återbetalning ta tid, vi hanterar alla ärenden i datumordning och arbetar så snabbt vi kan.

Om jag köpt biljett på faktura, ska jag betala den trots inställd föreställning?

Privatperson, webb:
Ja, du betalar den fakturan precis som vanligt och betalningen som genomförts återbetalas så snart som möjligt.

Organisation (skola/företag):
Om fakturan redan är betald kommer du kunna välja mellan att få summan återbetald eller att nyttja beloppet vid framtida bokningar. Har du inte betalt din faktura behöver du inte göra någonting, kreditfakturan kvittas mot ursprungsfakturan.

Hantera köp via Mina sidor

Genom att logga in på Mina sidor får du en överblick över dina köpta biljetter, de kontaktuppgifter vi har till dig och ditt eventuella tillgodobelopp. Du kan själv avboka biljetter fram till 24 timmar innan föreställningens start och använda ditt tillgodobelopp för bokning eller ombokning när du vill.

Kan jag betala med kontanter?

Nej. Det betyder att du betalar med kort eller Swish när du köper biljetter och program i biljettkassan och foajéer.

 

Presentkort

Köp presentkort här

Kan man köpa presentkort till Dramaten?

Ja! Om du köper via dramaten.se kan du välja att skriva ut presentkortet som en PDF-fil som bifogas i din mejlbekräftelse. Ett presentkort från Dramaten gäller i två år.

Kan man betala med presentkort på dramaten.se?

Ja. Du kan betala med presentkort så länge presentkortets giltighetsdatum inte passerat.

Jag har ett presentkort som gick ut 1 mars 2020 eller senare, kommer giltighetstiden att förlängas?

Samtliga presentkort som gick ut från 1 mars 2020 och framåt förlängs till och med tidigast 31 december 2022. Du använder den kod som finns på ditt presentkort, precis som vanligt.

Om jag köper ett presentkort nu och coronasituationen håller i sig, kommer Dramaten förlänga giltighetstiden då?

I nuläget gäller samtliga presentkort i 24 månader från inköpsdatum. Skulle situationen fortsatt påverka samhället och teatern är vår ambition att vara flexibla gällande giltighetstider.

 

Föreställningar


Vad är textade föreställningar?

Dramaten har ett textningssystem som möjliggör att hörselskadade och döva kan ta del av våra föreställningar. Läs mer

Jag ska vara i Stockholm ett speciellt datum, vilken föreställning spelar då?

På sidan Repertoar kan du se aktuella föreställningar för specifika datum.