Som ett led i utvecklingen av både köp- och publikupplevelsen har vi valt att byta betallösning, vilket innebär att det nu är enklare att köpa biljetter på dramaten.se. I genomsnitt tar det nu 30 sekunder att genomföra ett köp, jämfört mot tidgare 3 minuter.

Den första delen av lanseringen av vårt nya biljettsystem är att du som kund ska kunna köpa biljetter utan att behöva logga in, vilket innebär att du enkelt använder betaltjänsten Qliro. Med Qliro anger du dina uppgifter första gången du använder tjänsten, dessa sparas sedan för framtida köp. När Mina sidor återlanseras och utvecklas kommer du kunna spara mer information (t.ex. kontaktuppgifter, preferenser, intressen) om du vill.

För tillfället går det inte att genomföra internationella köp på dramaten.se. Utländska kunder hänvisas till biljettkassan.

Så handlar du på dramaten.se

1. Efter att du har valt datum och plats identifierar du dig med din mailadress eller mobilnummer. Är det första gången du handlar med Qliro behöver du fylla i kompletterande personuppgifter.

2. Välj betalsätt.

  • Inom 14 dagar (faktura från Qliro)
  • Köp nu, betala inom 60 dagar (39 kr, Qliro )
  • Lite i taget (dela upp dit köp) (Qliro)
  • Direktbetalning med kort
  • Direktbetalning via bank

3. Slutför köpet.

Om du väljer ett av Qliros betalningsalternativ rekommenderar vi att du laddar ner Qliros app till din mobiltelefon för att administrera din betalning. Appen hittar du där du laddar ner övriga appar.

Varför kan jag inte logga in på Mina sidor?

Funktionen Mina sidor är tillfälligt stängd. Vi arbetar för att det ska bli ännu smidigare att köpa biljetter på dramaten.se, och i en övergångsperiod stänger vi vissa funktioner. Under tiden hittar du dina E-biljetter i det mail du får i samband med biljettköp. Vi ser fram emot att under 2020 lansera fler funktioner på dramaten.se och Mina sidor för att förenkla och förbättra din upplevelse hos oss.