Information med anledning av corona­viruset

Välkommen på teater i höst!

Teaterhösten närmar sig och Dramaten ser fram emot att återigen kunna öppna ridåerna och välkomna publik till salongerna. Rådande restriktioner tillåter inte fulla salonger men så snart restriktionerna ändras så släpper vi fler biljetter till våra föreställningar. 

Prenumerera på Dramatens nyhetsbrev för att hålla dig uppdaterad om förändringar i vår repertoar och andra nyheter! Anmäl dig här.

All verksamhet på Dramaten bedrivs så att risken för smitta minimeras. Dramaten har tagit fram tydliga riktlinjer för samtliga medarbetare. Riskbedömningar genomförs kontinuerligt och vi utgår ifrån och följer lagar, förordningar, Folkhälsomyndighetens allmänna råd och rekommendationer. Vidare arbetar Dramaten med konsulterad smittskyddsläkare samt företagshälsovård i arbetet att säkerställa minimal smittspridning. I rollen som arbetsgivare använder Dramaten testning som ett komplement till andra åtgärder.

Alla med biljett till en inställd föreställning kontaktas via mejl och återbetalas* automatiskt (glöm inte att betala eventuell faktura från Qliro).

*Om vi saknar uppgifter för att kunna genomföra en återbetalning kontaktar vi dig på den mejladress som du använde när du köpte din biljett. På grund av högt tryck på kundservice kan din återbetalning ta tid, vi hanterar alla ärenden i datumordning och arbetar så snabbt vi kan.

Hittar du inte det du letar efter? Mer information finns på sidan vanliga frågor.

Vi använder kakor (cookies) för att förbättra användarupplevelsen på webbplatsen, för att samla besöksstatistik och för marknadsföring.

Läs mer om hur vi använder kakor