Vi använder kakor (cookies) för att förbättra användarupplevelsen på webbplatsen, för att samla besöksstatistik och för marknadsföring.

Läs mer om hur vi använder kakor

Publikinformation

Full kapacitet i våra salonger

Den 9 februari hävdes de flesta restriktionerna med anledning av coronaviruset, vilket betyder att Dramaten välkomnar publiken till salongerna som vanligt igen. 

Till repertoaren 

Rekommendationer kvarstår, som till exempel vikten av att skydda grupper med högre risk, stanna hemma vid symptom, tvätta händerna och att vaccinationerna är avgörande för den fortsatta hanteringen av pandemin. 

Dramaten följer fortsatt Folkhälsomyndighetens och regeringens beslut och rekommendationer. 

Beslut om upphörda restriktioner från 9 februari

Vaccinationsbevis

Dramaten kräver inte vaccinationsbevis efter det att restriktionerna hävdes 9 februari.


Frågor och svar

Hur arbetar Dramaten för att minimera risken för smitta?

Riskbedömningar genomförs kontinuerligt, vi utgår ifrån och följer rådande lagar, förordningar, Folkhälsomyndighetens allmänna råd och rekommendationer.

Jag behöver avboka eller omboka min biljetter, hur gör jag?

Du kan enkelt omboka eller avboka dina biljetter på vår hemsida genom att logga in på Mina sidor. Vid avbokning får du ett tillgodobelopp på ditt konto som du kan använda som betalning vid nästa köp. Återbetalning sker endast vid inställda föreställningar. Kontakta gärna [email protected] om du behöver hjälp. För avbokning och återbetalning med anledning av vaccinationsbevis, se ovan.

Hur avbokar jag mina biljetter för en skolbokning eller gruppbokning?

Kontakta oss via [email protected] respektive [email protected]
Ange ordernummer och/eller kundnummer alternativt ditt namn, organisationens namn och organisationsnummer, föreställning samt speldatum.

Vi är flera personer som ska se en föreställning tillsammans och bokade platser när salongerna hade corona-avstånd. Kan jag byta biljetterna så att vi får sitta tillsammans?

Du kan enkelt byta biljetter på vår hemsida genom att logga in på Mina sidor. Där avbokar du dina biljetter och använder sedan tillgodobeloppet du får tillbaka som betalning för din nya bokning. Vänligen notera att det inte är någon garanti att det finns platser kvar, väljer du att boka om och köpa nya gör du helt enkelt ett nytt köp. Kundservice har tyvärr inte möjlighet att hjälpa till med ombokning av redan köpta platser.

Måste jag sitta på den plats som anges på biljetten?

Ja – det är viktigt att sitta på angivna platser.

Hittar du inte det du letar efter? Fler frågor och svar finns på sidan vanliga frågor.